Reklama na stronach partnerskich

wwwDobrym sposobem bezpośredniego pozyskiwania klientów (działań, skutkujących bezpośrednim przekierowaniem użytkownika na naszą stronę), może być znalezienie stron partnerskich. Są to strony powiązane tematycznie z naszą, które mogą umieścić reklamę naszych usług czy produktów. Niestety musimy przekonać ich właścicieli, że ten marketing internetowy będzie korzystny nie tylko dla nas, ale także dla nich.Oczywiście można to zrobić, płacąc im. Można przekazać im nasze produkty, w zamian za reklamę, lub umówić się na jeden ze sposobów rozliczeń, które stosuje się, prowadząc marketing internetowy: kosz za kliknięcie, za 1000 wyświetleń, lub za akcję. Myślę, że pierwsze dwa nie wymagają komentarza, dlatego skomentuję tylko ostatni. Jako akcję, rozumie się pożądany przez nas skutek, jaki przynosi nam marketing internetowy – może to być zapis na listę mailingową, wypełnienie formularza kontaktowego czy zakup produktu.

Prowizja dla partnera powinna być adekwatna do akcji – jeżeli zaproponujemy komuś dwa złote za sprzedaż produktu, który kosztuje parę tysięcy, to partner nas wyśmieje. Musimy prowadzić marketing internetowy tak, aby był on dla nas korzystny, ale aby mógł skorzystać na nim także nasz partner.